
1

UNITED STATES DISTRICT COURT    
SOUTHERN DISTRICT OF NEW YORK 
-------------------------------------------------------------- x 
JOSEPH TACOPINA,    : 
       : 
   Plaintiff,   :  
       :  
  -against-    : 
       :          14 Civ. 8379 (PAC)   
       : 
MICHAEL O’KEEFFE, DAILY NEWS, L.P., : 
and TIMOTHY C. PARLATORE,   : OPINION & ORDER

:
   Defendants.   : 
----------------------------------------------------------------x 

HONORABLE PAUL A. CROTTY, United States District Judge:

Plaintiff Joseph Tacopina sues Defendants Daily News, L.P. and one of its reporters, 

Michael O’Keeffe, for defamation, and Defendant Timothy Parlatore, an attorney who has sued 

plaintiff on behalf of several clients, for defamation and abuse of process.1

Defendants move to dismiss the Amended Complaint, pursuant to Fed. R. Civ. P. 

12(b)(6), for failure to state a claim.  Defendant Parlatore also moves for sanctions against 

Plaintiff and Plaintiff’s attorney, Judd Burstein.

Defendants’ motions to dismiss are GRANTED.  Defendant Parlatore’s motion for 

sanctions is DENIED.

BACKGROUND2

 Joseph Tacopina is an attorney who in 2013 represented New York Yankees Third 

Baseman Alex Rodriguez, in connection with Rodriguez’s suspension from Major League 

Baseball (“MLB”).  Am. Compl. ¶¶ 7, 9-10.  Michael O’Keeffe, a reporter for the Daily News, 

1 Jurisdiction is proper under 28 U.S.C. § 1332 because there is diversity of citizenship.    
2 The statements in the Background section are based on the allegations of the Amended Complaint and are assumed 
to be true.  See Brod v. Omya, Inc., 653 F.3d 156, 164 (2d Cir. 2011). 

USDC SDNY 
DOCUMENT 
ELECTRONICALLY FILED 
DOC #: _________________ 
DATE FILED: September 4, 2015 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 1 of 14



2

has written a number of articles regarding the alleged use of performance-enhancing drugs in 

sports. Id. ¶ 8.  When Tacopina accused MLB of acting unethically during its investigation of 

Rodriguez, Tacopina became a “target” for a vendetta by O’Keeffe and the Daily News. Id. ¶ 

10.

O’Keeffe and other Daily News reporters sought information regarding Tacopina from 

former New York City Police Commissioner Bernard Kerik, whom Tacopina defended in a 2006 

prosecution by the Bronx District Attorney’s Office. Id. ¶ 14.  In 2013, Kerik filed an ethics 

complaint against Tacopina, and O’Keeffe reported Kerik’s allegations in the Daily News.  Id. ¶¶ 

15-16.

 In January 2014, Tacopina sued Kerik, the Daily News, O’Keeffe, and Daily News 

reporter Nathaniel Vinton, alleging that they had colluded to defame him.  Id. ¶ 17.  The 

complaint asserted that the Daily News and its reporters convinced Kerik that if he filed an ethics 

complaint against Tacopina, the allegations, even if false, would be protected by the litigation 

privilege. Id.  The Daily News could then report the allegations without fear of liability.  In 

April 2014, Tacopina concluded that the Daily News had not colluded with Kerik, and that its 

reporting on Kerik’s ethics complaint was privileged.  Id. ¶ 18.  Tacopina withdrew his claims 

against the Daily News and its reporters, but has continued to press his claims against Kerik.  Id.

 Also in 2014, the Daily News and O’Keeffe “cultivated [a] relationship” with Timothy 

Parlatore, a criminal defense attorney.  Id. ¶¶ 21, 24.  Subsequently, on June 3, 2014, Parlatore, 

acting as an attorney for Kerik, filed a civil complaint against Tacopina in the Southern District 

of New York (the “Kerik Complaint”).  Id. ¶ 28.  The Kerik Complaint alleged, inter alia, that 

Tacopina had fraudulently misled Kerik into accepting a plea agreement with the Bronx District 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 2 of 14



3

Attorney’s Office.  See Am. Compl., Ex. A ¶ 4.3   The Kerik Complaint also alleged that, “[o]n 

information and belief, Defendant Tacopina was abusing prescription pain medications, which he 

obtained from various physicians.” Id., Ex. A ¶ 104.  That day, the Daily News published a story 

written by O’Keeffe, which reported Kerik’s allegations. Id., Ex. B. 

A. Jane Doe Affirmation 

On October 15, 2014, Parlatore, acting as an attorney for an unnamed client identified as 

Jane Doe, filed an ex parte motion in New York Supreme Court, seeking to restrain Tacopina’s 

assets. Id. ¶¶ 63, 73.  In his supporting affirmation (the “Jane Doe Affirmation”), Parlatore 

alleged that Tacopina had represented Doe in a 2006 civil suit, and that Tacopina had committed 

malpractice by failing to disclose his business relationship with the opposing party, and 

pressuring Doe into accepting a sub-par settlement. Id., Ex. S ¶¶ 5, 7.  The affirmation also 

stated:

In the wake of Kerik’s [ethics complaint and lawsuit against 
Tacopina], Tacopina has come under public scrutiny for his 
considerable unethical and dubious practices.  These include, but 
are not limited to:  

a) Revelations that Tacopina had an extra-marital affair with 
the wife of a client; 

b) Allegations that Tacopina was abusing prescription 
medication and cocaine, possibly during his failed defense 
of Melanie McGuire, who was convicted of murdering her 
husband;

c) Revelations that Tacopina had extra-marital affairs with 
members of the media to further his public relations 
campaign; . . . 

Id. Ex. S ¶ 18.  According to the Jane Doe Affirmation, Tacopina was in the process of 

purchasing an interest in an Italian soccer team, and had “been very open with the Italian media 

3 This Court may consider documents that are attached as exhibits to the Amended Complaint.  Int’l Audiotext 
Network, Inc. v. Am. Tel. & Tel. Co., 62 F.3d 69, 72 (2d Cir. 1995).  

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 3 of 14



4

about his plan to move his entire family to Italy.”  Id. ¶ 80; Ex. S ¶¶ 24-25.  Doe therefore sought 

a Temporary Restraining Order (“TRO”) restraining Tacopina’s assets, pending a ruling on 

Doe’s motion for an order of attachment.  Id., Ex. S ¶ 28.

 Prior to filing the Jane Doe Affirmation, Parlatore provided a copy of it to O’Keeffe. Id.

¶ 75.

B. The October 15 Article and Editor’s Note 

At 8:59 p.m. on October 15, 2014, the Daily News published on its website an article 

bearing the headline, “Lawsuit against Joe Tacopina seeks to freeze lawyer’s assets as he closes 

deal to buy Italian soccer club Bologna” (the “October 15 Article”). Id. ¶ 49; Ex. N.  The 

October 15 Article reported the allegations set forth in the Jane Doe Affirmation, and also 

mentioned Kerik’s ethics complaint and lawsuit against Tacopina.  The Article contained the 

following paragraph:

Kerik, who is also represented by Parlatore, said in an amended 
complaint filed in June that Tacopina had an extra-marital affair 
with the wife of a client, had affairs with media personalities in 
order to elevate his public profile, and abused painkillers and 
cocaine during his failed defense of Melanie McGuire, who was 
accused of hacking up her husband’s body and throwing it in the 
Chesapeake Bay.

Id., Ex. N. O’Keeffe twice posted links to the October 15 Article on his Twitter feed.  Id. ¶ 51.

Parlatore also posted links to the October 15 Article on his personal and business Facebook 

pages. Id. ¶ 52.

 On October 20, 2014, the Daily News received a copy of the original Complaint in this 

action, which alleged that the October 15 Article defamed Tacopina.  Id. ¶ 57.  The next day, the 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 4 of 14



5

Daily News revised the Article.  O’Keeffe Aff., Ex. C.4  The paragraph regarding Kerik’s 

allegations against Tacopina was replaced with the following paragraph:    

Kerik, who is also represented by Parlatore, said in an amended 
complaint filed in June that Tacopina had an extra-marital affair 
with the wife of a client, had affairs with media personalities in 
order to elevate his public profile, and abused painkillers. 
Tacopina, through Burstein, has vigorously denied the allegations. 
In an affirmation filed in support of Jane Doe’s request for a 
temporary restraining order, Parlatore also asserted that in the 
wake of Kerik’s claims, Tacopina has ‘come under public scrutiny’ 
for various ‘unethical and dubious practices,’ including allegations 
that he had abused cocaine. 

Id.  At the end of the article, the Daily News added an “Editor’s Note,” which stated:  

Editor’s Note: This article has been revised to correct the source of 
the claim that Tacopina abused cocaine. The allegation is 
contained in Parlatore’s affirmation filed in the Jane Doe case, not 
in Bernard Kerik’s amended complaint as originally stated.  

Id.

C. The October 17 Article

On October 16, 2014, the New York Supreme Court granted an Order to Show Cause in 

the Jane Doe Litigation.  Am. Compl. ¶ 63.  The first page of the Order stated: “LET Defendants 

or counsel appear and show cause before this Court . . . on the 12th day of November 2014 . . . or 

as soon after as counsel may be heard, why an Order should not be made,” inter alia, enjoining 

Tacopina from “dissipating, selling, transferring, or otherwise encumbering any assets which 

would render an ultimate judgment impossible to satisfy.” Id., Ex. R.

The Order also stated, in handwriting on the back of the last page, “Appearance by 

counsel is optional on return date unless otherwise requested prior to return date.” Id., Ex. R.

4 The Court may consider this document without converting Defendants’ motions to dismiss into motions for 
summary judgment, because Tacopina relied upon the content of the updated article in drafting the Amended 
Complaint.  See Chambers v. Time Warner, Inc., 282 F.3d 147, 153 (2d Cir. 2002).     

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 5 of 14



6

The next day, October 17, the Daily News published an article with the headline, “Judge 

orders celebrity attorney Joe Tacopina—now boss of second-division soccer team in Italy—to 

court” (the “October 17 Article”). Id. ¶ 64; Ex. O.  The first line of the article stated:  

A New York judge ordered Joe Tacopina to appear in her court 
next month to explain why she should not prohibit the brash 
celebrity attorney from selling or transferring any assets until 
Tacopina resolves a legal dispute with a former client. 

Id., Ex. O.

DISCUSSION 

I. Legal Standards 

A. Motion to Dismiss 

  A motion to dismiss for failure to state a claim cannot be granted if the Complaint 

“contain[s] sufficient factual matter, accepted as true, to ‘state a claim to relief that is plausible 

on its face.’”  Ashcroft v. Iqbal, 556 U.S. 662, 678 (2009) (quoting Bell Atl. Corp. v. Twombly,

550 U.S. 544, 570 (2007)).  A claim is plausible if it includes “factual content that allows the 

court to draw the reasonable inference that the defendant is liable for the misconduct alleged.”  

Id.  In ruling on a motion to dismiss, the court “merely . . . assess[es] the legal feasibility of the 

complaint”; it does not “assay the weight of the evidence which might be offered in support 

thereof.” Lopez v. Jet Blue Airways, 662 F.3d 593, 596 (2d Cir. 2011) (citation omitted).         

B. Defamation  

1. Litigation Privilege 

To state a claim for defamation, a plaintiff must establish: (1) a false statement, (2) 

published without privilege or authorization to a third party, (3) fault by the defendant “as judged 

by, at a minimum, a negligence standard,” and (4) special harm or defamation per se. Dillon v. 

City of New York, 261 A.D.2d 34, 38 (1st Dep’t 1999).  A statement “made in the course of legal 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 6 of 14



7

proceedings” is “absolutely privileged if it is at all pertinent to the litigation,” and “made in good 

faith and without malice.”  Lacher v. Engel, 33 A.D.3d 10, 13 (1st Dep’t 2006).

2. New York Civil Rights Law § 74 

New York Civil Rights Law § 74 prohibits civil actions “against any person, firm or 

corporation, for the publication of a fair and true report of any judicial proceeding.”  A 

publication qualifies for the fair reporting privilege only if it is “substantially accurate.” Karedes

v. Ackerley Group, Inc., 423 F.3d 107, 119 (2d Cir. 2005) (citation omitted).  A “report is 

‘substantially accurate’ if, despite minor inaccuracies, it does not produce a different effect on a 

reader than would a report containing the precise truth.”  Id.  (citation omitted).  The report may 

not contain statements that, “considered in their context . . . suggest more serious conduct than 

that actually suggested in the official proceeding.”  Sang v. Hai, 951 F. Supp. 2d 504, 521 

(S.D.N.Y. 2013) (citation omitted). 

In determining whether the fair reporting privilege applies, “newspaper accounts” are 

“accorded some degree of liberality.”  Holy Spirit Ass’n v. New York Times Co., 49 N.Y.2d 63, 

68 (1979).  The “language used” in an article “should not be dissected and analyzed with a 

lexicographer’s precision.” Id.  Nor may “[n]ewspapers . . . be held to a standard of strict 

accountability for use of legal terms of art in a way that is not precisely or technically correct by 

every possible definition.” Becher v. Troy Publ’g Co., Inc., 183 A.D.2d 230, 234 (3d Dep’t 

1992).

In certain circumstances, publication of legal documents that have not yet been filed may 

be protected by the fair reporting privilege.  New York courts have held that statements to the 

press regarding the litigation position a party intends to take are protected by New York Civil 

Rights Law § 74, even where the documents containing the position have not yet been filed, so 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 7 of 14



8

long as the party ultimately takes that position in the litigation.  See Hudson v. Goldman Sachs & 

Co., Inc., 304 A.D.2d 315, 316 (1st Dep’t 2003); Wenz v. Becker, 948 F. Supp. 319, 323 

(S.D.N.Y. 1996).

3. Abuse of Process 

The elements of an abuse of process claim are: “(1) regularly issued process, either civil 

or criminal, (2) an intent to do harm without excuse or justification, and (3) use of the process in 

a perverted manner to obtain a collateral objective.” Curiano v. Suozzi, 63 N.Y.2d 113, 116 

(1984).  Plaintiffs must also allege special damages.  Brown v. Bethlehem Terrace Assocs., 136 

A.D.2d 222, 225 (3d Dep’t 1988).  New York courts have held that attorneys’ fees incurred in 

civil litigation do not constitute special damages.  See Engel v. CBS, Inc., 93 N.Y.2d 195, 205 

(1999) (in malicious prosecution actions, “what is ‘special’ about special injury is that the 

defendant must abide some concrete harm that is considerably more cumbersome than the 

physical, psychological or financial demands of defending a lawsuit”); Recine v. Adler, 2009 

N.Y. Slip Op. 32095(U) (Sup. Ct. Nassau Cty. Sept. 8, 2009) (in abuse of process action, alleged 

damages including “expenses incurred in the defense of the legal process issued by defendant” 

did not constitute special damages); Kanciper v. Lato, 989 F. Supp. 2d 216, 237-38 (E.D.N.Y. 

2013) (“As set forth in Engel, attorneys’ fees and cost associated with defending a lawsuit do not 

rise to the level necessary to show special damages”) (citation omitted).     

II. Analysis

A. Defamation Claims 

Tacopina asserts defamation claims against Parlatore in connection with the Jane Doe 

Affirmation and the October 15 Article, and against the Daily News and O’Keeffe in connection 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 8 of 14



9

with the October 15 Article, the Editor’s Note to the October 15 Article, and the October 17 

Article.   

1. Jane Doe Affirmation 

Tacopina claims that the Jane Doe Affirmation contains two defamatory statements: that 

Tacopina was fleeing the United States to avoid creditors, and that he had come under “public 

scrutiny for his considerable unethical and dubious practices,” which included “[a]llegations that 

[he] was abusing . . . cocaine.”  Am. Compl. ¶¶ 77, 78, 82.  Tacopina argues that those 

allegations fall outside the privilege because “Parlatore provided O’Keeffe with a copy of the 

Affirmation before it was filed.”  Id. ¶ 75.

Assuming this to be true, the allegations in the Jane Doe Affirmation are still privileged 

under New York Civil Law § 74.  The Amended Complaint does not allege that the Affirmation 

Parlatore provided O’Keeffe was in any way different than the Affirmation that was filed with 

the Court.5 See GEM Holdco, LLC v. Changing World Techs., L.P., 2014 N.Y. Slip Op. 

32298(U) (Sup. Ct. N.Y. Cty. Aug. 28, 2014) (press release issued by defendants announcing 

their intent to file counterclaims against plaintiffs for fraud was privileged under § 74, even 

though defendants had not yet filed the counterclaims, because “the press release simply 

provide[d] a substantially accurate outline of defendants’ defenses”).6  Nor is there any allegation 

5 Although Tacopina argues in his Opposition to the Motion to Dismiss that “Parlatore sent O’Keeffe only drafts of 
the papers ultimately filed with the Court,” Opp. Mtn. 2, this is not what the Complaint alleges.  See Am. Compl. ¶¶ 
75, 76 (“Parlatore provided O’Keeffe a copy of the Affirmation”) (emphasis added).  “[A] complaint cannot be 
amended merely by raising new facts and theories in [a plaintiff’s] opposition papers.”  Guo v. IBM 401(k) Plus 
Plan, 2015 U.S. Dist. LEXIS 38704, at *30 (S.D.N.Y. Mar. 26, 2015). 
6 Cases applying the fair reporting privilege to documents that have not yet been filed generally involve defendants 
publicizing their responses to the allegations against them.  See, e.g., Hudson, 304 A.D.2d at 316.  There is little 
reason, however, to decline to extend the privilege to Parlatore in this case, where the Amended Complaint alleges 
that Parlatore provided O’Keeffe with the actual document that was filed, and does not allege that Parlatore 
summarized or offered any additional commentary on the litigation.   

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 9 of 14



10

that the Daily News reported on the Jane Doe Affirmation before it was filed.7  In these 

circumstances, Parlatore’s alleged conduct does not vitiate the fair reporting privilege.

Tacopina also contends that the Jane Doe Affirmation falls within an exception to the fair 

reporting privilege, which prohibits an individual from “maliciously institut[ing] a judicial 

proceeding alleging false and defamatory charges,” and then “circulat[ing] a press release or 

other communication based thereon and escape liability by invoking [New York Civil Rights 

Law § 74].” See Williams v. Williams, 23 N.Y.2d 592, 599 (1969).  The Amended Complaint, 

however, does not allege that the sole purpose of the Jane Doe Affirmation was to defame 

Tacopina. See Capsolas v. Pasta Res., Inc., 2013 U.S. Dist. LEXIS 28508, at *7 (S.D.N.Y. Feb. 

25, 2013) (“Williams is inapplicable . . . in the absence of any allegations that the . . . action was 

brought maliciously and solely for the purpose of later defaming a party”); Soumayah v. 

Minnelli, 19 A.D.3d 337, 337 (1st Dep’t 2005) (citation omitted) (“While litigation may not be 

commenced and prosecuted solely as a vehicle and occasion to disseminate false and defamatory 

matter, defendants have produced no evidence to support an inference that this litigation has such 

a singularly malicious agenda”).  Indeed, the Jane Doe litigation is currently ongoing in New 

York Supreme Court, and an order to show cause was signed.     

2. The October 15 Article and Editor’s Note 

Tacopina claims that the October 15 Article is defamatory, because it reported that the 

Kerik Complaint had alleged that Tacopina “abused painkillers and cocaine during his failed 

defense of Melanie McGuire,” see Am. Compl., Ex. N (emphasis added), when in fact, the Kerik 

7 In fact, the Affirmation was filed over six hours before the Daily News published the October 15 Article.  See Doe 
v. Tacopina, No. 160100/2014, Dkt. No. 8 (Request for Judicial Intervention, time-stamped 2:15 p.m.); Am. Compl., 
Ex. N. (October 15 Article time-stamped 8:59 p.m.).  Cf. Blue Tree Hotels Inv. (Canada), Ltd. v. Starwood Hotels & 
Resorts Worldwide, Inc., 369 F.3d 212, 217 (2d Cir. 2004) (“[W]e may . . . look to public records, including 
complaints filed in state court, in deciding a motion to dismiss.”).    

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 10 of 14



11

Complaint alleged only that Tacopina had abused “prescription pain medications.”  See id., Ex. 

A ¶ 104.  Defendants respond that the October 15 Article is “substantially accurate,” because the 

allegation regarding cocaine appeared in the Jane Doe Affirmation.  See id., Ex. S ¶ 18 

(“Tacopina has come under public scrutiny for his considerable unethical and dubious practices,” 

including “[a]llegations that Tacopina was abusing prescription medication and cocaine”).  

Defendants argue that their mistaken attribution to the Kerik Complaint, rather than to the Jane 

Doe Affirmation, does not “produce a different effect on a reader than would a report containing 

the precise truth.” Karedes, 423 F.3d at 119.

The Court agrees.  Whether the allegation regarding cocaine appeared in the Kerik 

Complaint or the Jane Doe Affirmation, nonetheless it was made in a publicly filed document.  

Moreover, reporting that allegations regarding prescription pain medication and cocaine were 

made in a single lawsuit by one former client does not “suggest more serious conduct” than what 

actually occurred: those allegations came from two different lawsuits by two former clients. See 

Sang, 951 F. Supp. 2d at 521.

Tacopina also argues that the Editor’s Note to the October 15 Article is defamatory, 

because the sentence, “This article has been revised to correct the source of the claim that 

Tacopina abused cocaine,” gives the impression that “Kerik—or at least Parlatore—affirmatively 

alleged that Tacopina abused cocaine.”  Opp. Mtn. (Daily News Defendants) 17.  In fact, 

Tacopina argues, the Jane Doe Affirmation merely alleged that Tacopina “came under ‘public 

scrutiny’ for abusing cocaine.” Id. at 18.  This is a distinction without a difference.  To 

determine that “coming under scrutiny for abusing cocaine” produces a different effect on a 

reasonable reader than “abusing cocaine” would require “dissect[ing] and analyz[ing]” the 

language of the Article “with a lexicographer’s precision.” Holy Spirit Ass’n, 49 N.Y.2d at 68.

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 11 of 14



12

Moreover, the allegedly defamatory paragraph in the October 15 Article was revised to state, “In 

an affirmation filed in support of Jane Doe’s request for a temporary restraining order, Parlatore 

also asserted that in the wake of Kerik’s claims, Tacopina has ‘come under public scrutiny’ for

various ‘unethical and dubious practices,’ including allegations that he had abused cocaine.”  Ex. 

O’Keeffe Aff., Ex. C (emphasis added).  The text of the actual article therefore uses Tacopina’s 

preferred language.

3. The October 17 Article 

Tacopina claims that the October 17 Article is defamatory in two ways.  First, the Article 

stated that Tacopina had been ordered to appear in court in connection with the Doe litigation; 

the Order to Show Cause, however, stated that Tacopina’s counsel could appear in his stead, and 

in any event, appearance by counsel was “optional on return date unless otherwise requested.”

Am. Compl. ¶ 65.  Second, the October 17 Article stated that Tacopina had been ordered to show 

why the Court should not prohibit him “from selling or transferring any assets until Tacopina 

resolves a legal dispute with a former client,” when in reality, the injunctive relief sought was an 

order restraining the transfer of assets “which would render an ultimate judgment impossible to 

satisfy.” Id. ¶ 66.

While the Article is not technically accurate, the Daily News should not be “held to a 

standard of strict accountability for use of legal terms of art.”  Becher, 183 A.D.2d at 234.  A 

reporter may be excused for interpreting the phrase “Let Defendants or counsel appear and show 

cause before this Court” to mean that Tacopina and his attorneys were required to appear.

 In addition, the difference between prohibiting the transfer of any assets, as stated in the 

October 17 Article, and prohibiting the transfer of assets which would render an ultimate 

judgment impossible to satisfy, as stated in the Order to Show Cause, is a minor one.  In the 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 12 of 14



13

context of the Article, the language used “does not produce a different effect on a reader than 

would a report containing the precise truth.” See Karedes, 423 F.3d at 119.  Indeed, contrary to 

Tacopina’s argument that the October 17 Article creates the inference that “the Court had made a 

preliminary finding of wrongdoing by Mr. Tacopina,” the Article made clear that no liability 

determination had been made, stating that the Order would prohibit Tacopina from transferring 

assets “until [he] resolves a legal dispute with a former client.”  Am. Compl., Ex. O (emphasis 

added).

B. Abuse of Process Claim 

Tacopina alleges an abuse of process claim against Parlatore because he “secured the ex 

parte TRO in the Jane Doe case by falsely claiming . . . that there was a danger that giving Mr. 

Tacopina notice of [the] TRO application would lead to dissipation of assets.” Id. ¶ 86.  The 

abuse of process claim fails, however, because Tacopina has not alleged special damages.  

Tacopina asserts that he “has been actually damaged by reason of [Parlatore’s] abuse of process 

because of the fees [Tacopina] has incurred and will incur in opposing [Parlatore’s] motion in the 

Jane Doe case.” Id. ¶ 98.  Yet attorneys’ fees incurred in connection with civil litigation do not 

constitute special damages.  See Kanciper, 989 F. Supp. 2d at 237-38. 

In any event, this Court declines to hold that seeking and obtaining a signed TRO from 

another Court, in connection with litigation that is currently active and pending before that Court, 

constitutes the “use of the process in a perverted manner to obtain a collateral objective.”

Curiano, 63 N.Y.2d at 116.

C. Motion for Sanctions 

In addition to moving to dismiss the Amended Complaint, Parlatore moves for sanctions 

against Tacopina and his attorney, Judd Burstein, for bringing a frivolous lawsuit for an improper 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 13 of 14



14

purpose.  The lawsuit was not frivolous.  While the Amended Complaint is dismissed, it is not so 

lacking in merit as to warrant the imposition of sanctions.

CONCLUSION 

 Defendants’ motions to dismiss the Complaint are GRANTED.  Defendant Parlatore’s 

motion for sanctions is DENIED.  The Clerk is directed to enter judgment and close this case.

Dated:  New York, New York 
 September 4, 2015 

SO ORDERED 

       _________________________ 
       PAUL A. CROTTY 
       United States District Judge 

Case 1:14-cv-08379-PAC   Document 45   Filed 09/04/15   Page 14 of 14


